Thursday, May 7, 2015

KAKO I ZAŠTO NAPRAVITI FACEBOOK STRANICU/PAGE

Prvo, s obzirom na prirodu Facebook-a i na sve što Facebook nudi – Facebook strana je MUST HAVE za sve one koji se žele iole ozbiljno baviti bilo kakvim biznisom.

Facebook stranica sve više potiskuje one  web stranice na koje smo navikli, i to iz tri osnovna razloga:
1.       Besplatno je, dok se za „profesionalnu izradu i održavanje“ web domena/stranica skupo plaća,

2.       Svako živ danas prvo koristi Facebook. Održavanje i ažuriranje sadržaja (stvari koje objavljujemo) na Facebook strani je slično korištenju privatnog profila. Tako da ne treba čekati da se neki „ekspert“ smiluje da izmjeni i doda željeni sadržaj,

3.       Obostrana komunikacija (tzv.feedback) na Facebook stranici je veća (sa trenutnim i potencijalnim kupcima/klijentima), u odnosu na klasičnu web stranicu. A informacije koje se na taj način dobiju su uvijek zlata vrijedne za biznis bilo kojeg tipa.

S obzirom da je svako u SFI zaista započeo vlastiti biznis, posjedovanje i ODRŽAVANJE Facebook strane može biti efikasan način da se dođe do ciljne publike (potencijalnih članova ili kupaca proizvoda).

Stvaranje Facebook strane je, tehnički gledano, veoma lagano i sam postupak traje 5-10 min. Međutim, prije nego krenete da pravite vašu Facebook stranu, poželjno je da bar malo isplanirate neke stvari – da li će stranica da služi za predstavljanje kompletnog SFI posla ili samo nekih dijelova, odredite ciljnu grupu, razmislite o pravilnom i privlačnom nazivu stranice...


Kako biste krenuli sa izradom stranice, dovoljno je da otvorite bilo koju drugu Facebook stranicu/page – i pratite uputstvo sa slike.


Nakon što ste kliknuli na CREATE A PAGE , otvaraju Vam se opcije da izaberete vrstu djelatnosti, odnosno kategoriju stranice. Ja sam samo primjera radi odabrala baš tu sa slike, ali i ostale funkcionišu po sličnom principu – imaćete opciju da birate još neke podkategorije ili da unesete neke detaljnije podatke. Takođe, na ovom mjestu upisujete i naziv stranice. 


Sljedeći korak je podešavanje stranice.

U prvom dijelu vi podešavate osnovne informacije o vašem biznisu. Ove informacije koje unesete su jako važne jer definišete riječi putem kojih će vas ljudi pronalaziti u pretragama. Kao što vidite sa slike, za svako polje imate objašnjenje i savjete. 


Drugi korak je postavljanje profilne slike na vašu stranicu.


Na trećem koraku dodajete vašu stranicu u favorite, kako biste imali olakšan pristup sa vašeg profila.


Četvrti korak je jedan  od najvažnijih jer tu birate vašu ciljnu grupu, u zavisnosti od vaših ciljeva i namjene stranice. Imate osnovne opcije da birate zemlju, dob i spol. Takođe možete odabrati i interesovanja. Ova polja, vidjećete, imaju menije i podmenije, pa se taj postupak svodi na klikanje opcija koje želite. 


Nakon što kliknete na SAVE otvara vam se vaša stranica, koja je spremna za uređivanje. 


Na SETTINGS imate razne opcije (koje biste dalje trebali da istražujete sami).

Primjera radi, imate opciju da postavite da je stranica NEOBJAVLJENA/unpublished. To znači da je možete vidjeti samo vi, dok ne ubacite neki osnovni sadržaj. Kasnije idete na Settings, i EDITUJETE Page Visibility. 


NAJBITNIJE:
Ovdje priča tek počinje. Vi ste tehnički napravili svoju stranicu koja prvenstveno služi kao OGLAS (nešto poput onog što ste pravili na Google bloggeru).
Sad je vaš zadatak da kvalitetnim sadržajem i da svim raspoloživim metodama dođete do ljudi koji treba da se učlane ili da nešto kupe. Razmislite pogotovo na koji način ćete skupiti lajkove. Ima načina i metoda da se u roku od par dana skupi i 1000 lajkova. Ali razmislite da li želite ići na kvalitet ili na kvantitet.

Imajte u vidu da se sve više (ne samo na FACEBOOKU NEGO I SVUGDJE DRUGO) sve više pažnje posvećuje KVALITETI sadržaja. Sve objave i svaki potez neka budu planski i promišljene.

Naravno, nemojte odmah sebi nametnuti pritisak da morate biti vrhunski marketar koji barata marketinškim trikovima kao mađioničar. Polako... odvojite makar 15-min do pola sata dnevno za vašu stranicu... ali svaki dan.
Takođe, sve savjete i trikove i preporuke možete pronaći na Google-u. Ima zaista dosta korisnih članaka napisanih na ovu temu.

I imajte u vidu da sve što ste pročitali, a niste primjenili u praksi, predstavlja uzaludno trošenje vremena. Iskustvo je ono što nas najbolje uči... tako da radite, kombinujte, mjerite rezultate...

Uvijek je bolje odvojiti samo sat vremena, ali da ste nešto odradili kvalitetno... nego da ste na nešto potrošili 5 sati, a da ste sve odrađivali mehanički, bez ikakvog početka i kraja i zaključaka – jer i loš rezultat na nečemu je vrijedna informacija i naučena lekcija. 


Želite osnovati vlastiti online biznis?
BESPLATNO JE!



Mujabašić Alma, STL at SFI


No comments:

Post a Comment