Prvo, s obzirom na prirodu Facebook-a i na sve što Facebook
nudi – Facebook strana je MUST HAVE za sve one koji se žele iole ozbiljno
baviti bilo kakvim biznisom.
Facebook stranica sve više potiskuje one web stranice na koje smo navikli, i to iz tri osnovna razloga:
1.
Besplatno je, dok se za „profesionalnu izradu i
održavanje“ web domena/stranica skupo plaća,
2.
Svako živ danas prvo koristi Facebook.
Održavanje i ažuriranje sadržaja (stvari koje objavljujemo) na Facebook strani
je slično korištenju privatnog profila. Tako da ne treba čekati da se neki
„ekspert“ smiluje da izmjeni i doda željeni sadržaj,
3.
Obostrana komunikacija (tzv.feedback) na
Facebook stranici je veća (sa trenutnim i potencijalnim kupcima/klijentima), u
odnosu na klasičnu web stranicu. A informacije koje se na taj način dobiju su
uvijek zlata vrijedne za biznis bilo kojeg tipa.
S obzirom da je svako u SFI zaista započeo vlastiti biznis,
posjedovanje i ODRŽAVANJE Facebook strane može biti efikasan način da se dođe
do ciljne publike (potencijalnih članova ili kupaca proizvoda).
Stvaranje Facebook strane je, tehnički gledano, veoma lagano
i sam postupak traje 5-10 min. Međutim, prije nego krenete da pravite vašu
Facebook stranu, poželjno je da bar malo isplanirate neke stvari – da li će
stranica da služi za predstavljanje kompletnog SFI posla ili samo nekih
dijelova, odredite ciljnu grupu, razmislite o pravilnom i privlačnom nazivu
stranice...
Kako biste krenuli sa izradom stranice, dovoljno je da
otvorite bilo koju drugu Facebook stranicu/page – i pratite uputstvo sa slike.
Nakon što ste kliknuli na CREATE A PAGE , otvaraju Vam se
opcije da izaberete vrstu djelatnosti, odnosno kategoriju stranice. Ja sam samo
primjera radi odabrala baš tu sa slike, ali i ostale funkcionišu po sličnom
principu – imaćete opciju da birate još neke podkategorije ili da unesete neke
detaljnije podatke. Takođe, na ovom mjestu upisujete i naziv stranice.
Sljedeći korak je podešavanje stranice.
U prvom dijelu vi podešavate osnovne informacije o vašem
biznisu. Ove informacije koje unesete su jako važne jer definišete riječi putem
kojih će vas ljudi pronalaziti u pretragama. Kao što vidite sa slike, za svako
polje imate objašnjenje i savjete.
Drugi korak je postavljanje profilne slike na vašu stranicu.
Na trećem koraku dodajete vašu stranicu u favorite, kako
biste imali olakšan pristup sa vašeg profila.
Četvrti korak je jedan
od najvažnijih jer tu birate vašu ciljnu grupu, u zavisnosti od vaših
ciljeva i namjene stranice. Imate osnovne opcije da birate zemlju, dob i spol.
Takođe možete odabrati i interesovanja. Ova polja, vidjećete, imaju menije i
podmenije, pa se taj postupak svodi na klikanje opcija koje želite.
Nakon što kliknete na SAVE otvara vam se vaša stranica, koja
je spremna za uređivanje.
Na SETTINGS imate razne opcije (koje biste dalje trebali da istražujete sami).
Primjera radi, imate opciju da postavite da je stranica
NEOBJAVLJENA/unpublished. To znači da je možete vidjeti samo vi, dok ne ubacite
neki osnovni sadržaj. Kasnije idete na Settings, i EDITUJETE Page Visibility.
NAJBITNIJE:
Ovdje priča tek počinje. Vi ste tehnički napravili svoju
stranicu koja prvenstveno služi kao OGLAS (nešto poput onog što ste pravili na
Google bloggeru).
Sad je vaš zadatak da kvalitetnim sadržajem i da svim
raspoloživim metodama dođete do ljudi koji treba da se učlane ili da nešto
kupe. Razmislite pogotovo na koji način ćete skupiti lajkove. Ima načina i
metoda da se u roku od par dana skupi i 1000 lajkova. Ali razmislite da li
želite ići na kvalitet ili na kvantitet.
Imajte u vidu da se sve više (ne samo na FACEBOOKU NEGO I
SVUGDJE DRUGO) sve više pažnje posvećuje KVALITETI sadržaja. Sve objave i svaki
potez neka budu planski i promišljene.
Naravno, nemojte odmah sebi nametnuti pritisak da morate
biti vrhunski marketar koji barata marketinškim trikovima kao mađioničar.
Polako... odvojite makar 15-min do pola sata dnevno za vašu stranicu... ali
svaki dan.
Takođe, sve savjete i trikove i preporuke možete pronaći na
Google-u. Ima zaista dosta korisnih članaka napisanih na ovu temu.
I imajte u vidu da sve što ste pročitali, a niste primjenili
u praksi, predstavlja uzaludno trošenje vremena. Iskustvo je ono što nas
najbolje uči... tako da radite, kombinujte, mjerite rezultate...
Uvijek je bolje odvojiti samo sat vremena, ali da ste nešto
odradili kvalitetno... nego da ste na nešto potrošili 5 sati, a da ste sve
odrađivali mehanički, bez ikakvog početka i kraja i zaključaka – jer i loš
rezultat na nečemu je vrijedna informacija i naučena lekcija.
Želite osnovati vlastiti online biznis?
Mujabašić Alma, STL at SFI
No comments:
Post a Comment