Bolje je na početku potrošiti malo više vremena za planiranje, nego kasnije potrošiti puno vremena za neuspjeh!
Jednom kada ste već skontali o čemu ćete generalno pisati
ili šta ćete promovisati, prije nego objavite vaš blog post, provjerite da li
ste upotpunili ovu listu – koja bi trebala da optimizira vaš sadržaj za
čitatelje, alate pretrage i djeljivost.
NASLOV
CILJ: Navesti potencijalne čitaoce da kliknu na vaš blog.
Obično se preporučuje da se prvo napiše sadržaj bloga, pa
tek onda da se formuliše naslov.
Naslov bi trebao da uključi bar dvije od ovih komponenti:
-
Element iznenađenja,
-
Pitanje,
-
Element znatiželje,
-
Negativnu ili pozitivnu izjavu,
-
Kako,
-
Brojeve ili lista,
-
Lično obraćanje – VI,
-
Konkretne činjenice.
Da li želite raditi iz
udobnosti vlastitog doma? Vi to možete!
4 ključne stvari koje
bi vaš blog trebao da sadrži.
Kako uspjeti u online
marketingu uz pomoć jednog univerzalnog pravila.
Posao od kuće ili
posao za gazdu? Na kojoj ste strani?
Čak 90% maldih u BiH
nema posao, živi kod roditelja, a imaju Internet konekciju i pametne telefone!
Ljenost, nemoć ili neznanje?
5 fantastičnih
prirodnih i jeftinih metoda za uklanjanje masnih mrlje sa tkanine.
Lista najpoželjnijih
poslodavaca u 2015-toj godini. – Koje kvalitete Vi očekujete od poslodavaca?
Zapamtite – cilj naslova je da privuče ljude. Ako su ljudi
kliknuli na link bloga – naslov je odradio posao. I zbog toga je važno da
naslov ne daje pogrešne informacije. Ljudi u sadržaju moraju dobiti ono zbog
čega su kliknuli. U suprotnom su šanse da podijele vaš blog (ili kliknu na link za prijavu) umanjene.
SLIKA
Cilj: Navesti čitaoce da počnu čitati blog.
Velika je rijetkost da najdjeljeniji blogovi nemaju ni jednu
sliku. Najčešće se nalazi na samom početku teksta, kako bi se privukla pažnja
čitaoca.
Kada birate sliku pobrinite se da je upadljiva i
jedinstvena. Najlakši način da pronađete odgovarajuću sliku je Google pretraga,
Ili posjetite ovaj link: https://blog.bufferapp.com/free-image-sources-list
Možete čak i isprobati online besplatan fotošop, jednostavan
za korištenje, sa dosta dobrih alata: http://apps.pixlr.com/express/
TEMA
Ovjdje vi dižete svoj kredibilitet i povezujete se sa
čitaocima, tako da ga oni požele dijeliti.
POVEŽITE SE SA ČITAOCEM
Cilj: dajte svojim čitaocima osjećaj da će, ako nastave da
čitaju, riješiti neki SVOJ problem, ILI da će pomisliti da će to biti od
koristi nekom drugom ako ga podijele.
Najbolji način za to je:
-
Naglasite ključne stvari – koji problem će riješiti/koju
korist će imati ako nastave da čitaju.
Koristite ove korake da aktivno „slušate“ potencijalne
čitaoce i da otkrijete te ključne stvari:
-
Sastavite listu od 5 fraza sa kojim bi se vaši
potencijalni čitaoci mogli identifikovati (u kojim bi se mogli pronaći).
-
Sprovedite pretregu na Facebooku i Twitteru za
svaku od ovih fraza.
-
Napravite plan za redovno, svakodnevno direktno
i indirektno „slušanje“ kroz društvene mreže.
Na ovaj način (slušanjem) razumjećete tačne probleme koji
imaju vaši potencijalni čitaoci, onda možete pisati o tim stvarima.
-
Otkrijte svog „asa“. Temu ili izjavu oko koje
ćete izgraditi vaš blog.
Na primjer, „as“ za ovaj blog je: Lista koju vaš blog treba da ispuni, kako bi privukao i oduševio čitaoce.
Dakle, ova tema je predstavljena na početku,
Sadržaj joj je podređen i vratićemo joj se u zaključku.
SADRŽAJ
Cilj: Ostaviti čitaocu samo jedan izbor: Da podijeli vaš
post!
Ako je čitaoc uopšte došao dovdje, to je odličan znak. Bez
obzira što smo svi mi zauzeti, takođe imamo običaj da drugima dijelimo vrijedne
informacije. Pripremite naslov, sliku i „udicu“ da privučete čitaoca i onda se
skoncentrišite na sadržaj koji će oni poželjeti da podijele.
-
Sadržaj treba da je u skladu sa vašim „asom“,
-
Rečenice treba da budu kratke i čitaoci treba da
ih lako shvate. Svaka riječ je važna i trebalo bi da se izbjegava žargon.
-
Gdje god je moguće ubacite podnaslov i
tačke/nabrajanja.
-
INFORMIŠITE prije promovisanja –
http://zaradaslobodaalma.blogspot.com/2015/04/mala-pomoc-kod-sadrzaja-bloga.html
http://zaradaslobodaalma.blogspot.com/2015/04/mala-pomoc-kod-sadrzaja-bloga.html
-
Piši u prvom licu – ljudi vole da se osjećaju
kao da su jedina osoba u prostoriji, i da si napisao blog samo za njih.
-
Nema pretjeranog/preopčirnog objašnjavanja. Ako
je za neku temu potreban duži tekst ili malo više objašnjavanja i ako tako
skrećete s teme, postavite link drugog posta koji pobliže objašnjava tu temu.
Na primjer, ako objašnjavate kako dostići status i treba da objasnite
Fast-Track, ne objašnjavajte u tom postu, nego napravite novi, a link ubacite u
post o statusu.
-
Sadrži korisne linkove ondje gdje je potrebno.
Pomozite čitaocu da nađu informacije koje su im potrebne.
ZAKLJUČAK
Cilj: Pobrinuti se da se čitaoc vrati po još! I tražite
nešto zauzvrat.
Ako je čitalac došao do zaključka – onda ste napravili dobar
posao! Sada je vrijeme da ga podsjetite šta ste im upravo pružili i kako im je
sve to bilo od pomoći.
Na ove stvari biste trebali obratiti pažnju:
-
Pobrinite se da je dužina posta prikladna,
-
Ponudite nešto što bi čitalac mogao odmah da
iskoristi (ispod ćete vidjeti jednostavnu i praktičnu tabelu koju možete
koristiti kada budete pisali blog)
-
Ponovo istaknite moć vašeg „asa“ – ključnu tačku
oko koje se vrtio sadržaj bloga.
-
Napravite „call-to-action“. Navedite čitaoca da
vam pruži nešto zauzvrat. Ovo može biti u formi prijavi se, dijeli, komentiraj,
ili kombinacija tih stvari)
-
Uključite dugme za dijeljenje na društvenim
mrežama da ih usmjerite u dobrom pravcu,
-
Povežite blog sa drugim korisnim postovima. Iskoristite
ovu priliku da navedete čitaoce da preporučite i ostale svoje postove.
Kada budete sljedeći put pisali blog, koristite ovaj post
(sačuvajte ga na bookmark) ili isprintajte ovu tabelu:
Čak i ako uspijete da uključite 80% navedenih stvari, na dobrom ste putu da napravite dobar i djeljiv sadržaj.
Čak i ako uspijete da uključite 80% navedenih stvari, na dobrom ste putu da napravite dobar i djeljiv sadržaj.
Naravno, ovo nije egzaktna nauka. Možete prvo i da napišete
nešto, pa da ovu listu iskoristite da biste svoj post doveli na veći nivo i da
se podsjetite na stvari koje su bitne. Sami ćete vremenom pronaći i svoj način,
ali ovo je dobar vodič za početnike.
*Tekst preveden i adaptiran sa:
http://www.bluewiremedia.com.au/blog/2014/07/your-ultimate-blog-checklist?utm_content=buffere0989&utm_medium=social&utm_source=linkedin.com&utm_campaign=buffer
Prijedlozi i sugestije su dobro došli – ostavite ih u komentarima.
Ako vam je post bio od pomoći, podijelite ga!
Želite započeti vlastiti online biznis i višestruko zaraditi na pisanju bloga?
Želite započeti vlastiti online biznis i višestruko zaraditi na pisanju bloga?
Mujabašić Alma, Silver Team Leader at SFI
email: mujabasicalma7@gmail.com
tel: +38761 639 130
Facebook: https://www.facebook.com/alma.mujabasicSFI
Tim i trening centar: http://posaoodkucesloboda.weebly.com/
Hvala Alma,informativno i uopsteno!
ReplyDeleteNema na čemu. Nadam se da je bilo od koristi :)
Delete