Wednesday, May 27, 2015

5 osnovnih faktora za uspjeh - da li ih Vaš blog ima?*

Bolje je na početku potrošiti malo više vremena za planiranje, nego kasnije potrošiti puno vremena za neuspjeh!

Jednom kada ste već skontali o čemu ćete generalno pisati ili šta ćete promovisati, prije nego objavite vaš blog post, provjerite da li ste upotpunili ovu listu – koja bi trebala da optimizira vaš sadržaj za čitatelje, alate pretrage i djeljivost. 




NASLOV
CILJ: Navesti potencijalne čitaoce da kliknu na vaš blog.

Obično se preporučuje da se prvo napiše sadržaj bloga, pa tek onda da se formuliše naslov.
Naslov bi trebao da uključi bar dvije od ovih komponenti:
-          Element iznenađenja,
-          Pitanje,
-          Element znatiželje,
-          Negativnu ili pozitivnu izjavu,
-          Kako,
-          Brojeve ili lista,
-          Lično obraćanje – VI,
-          Konkretne činjenice.

Da li želite raditi iz udobnosti vlastitog doma? Vi to možete!
4 ključne stvari koje bi vaš blog trebao da sadrži.
Kako uspjeti u online marketingu uz pomoć jednog univerzalnog pravila.
Posao od kuće ili posao za gazdu? Na kojoj ste strani?
Čak 90% maldih u BiH nema posao, živi kod roditelja, a imaju Internet konekciju i pametne telefone! Ljenost, nemoć ili neznanje?
5 fantastičnih prirodnih i jeftinih metoda za uklanjanje masnih mrlje sa tkanine.
Lista najpoželjnijih poslodavaca u 2015-toj godini. – Koje kvalitete Vi očekujete od poslodavaca?

Zapamtite – cilj naslova je da privuče ljude. Ako su ljudi kliknuli na link bloga – naslov je odradio posao. I zbog toga je važno da naslov ne daje pogrešne informacije. Ljudi u sadržaju moraju dobiti ono zbog čega su kliknuli. U suprotnom su šanse da podijele vaš blog (ili kliknu na link za prijavu) umanjene. 

SLIKA
Cilj: Navesti čitaoce da počnu čitati blog.

Velika je rijetkost da najdjeljeniji blogovi nemaju ni jednu sliku. Najčešće se nalazi na samom početku teksta, kako bi se privukla pažnja čitaoca.
Kada birate sliku pobrinite se da je upadljiva i jedinstvena. Najlakši način da pronađete odgovarajuću sliku je Google pretraga, Ili posjetite ovaj link: https://blog.bufferapp.com/free-image-sources-list

Možete čak i isprobati online besplatan fotošop, jednostavan za korištenje, sa dosta dobrih alata: http://apps.pixlr.com/express/

TEMA
Ovjdje vi dižete svoj kredibilitet i povezujete se sa čitaocima, tako da ga oni požele dijeliti.

POVEŽITE SE SA ČITAOCEM
Cilj: dajte svojim čitaocima osjećaj da će, ako nastave da čitaju, riješiti neki SVOJ problem, ILI da će pomisliti da će to biti od koristi nekom drugom ako ga podijele.

Najbolji način za to je:
-          Naglasite ključne stvari – koji problem će riješiti/koju korist će imati ako nastave da čitaju.

Koristite ove korake da aktivno „slušate“ potencijalne čitaoce i da otkrijete te ključne stvari:
-          Sastavite listu od 5 fraza sa kojim bi se vaši potencijalni čitaoci mogli identifikovati (u kojim bi se mogli pronaći).
-          Sprovedite pretregu na Facebooku i Twitteru za svaku od ovih fraza.
-          Napravite plan za redovno, svakodnevno direktno i indirektno „slušanje“ kroz društvene mreže.

Na ovaj način (slušanjem) razumjećete tačne probleme koji imaju vaši potencijalni čitaoci, onda možete pisati o tim stvarima.

-          Otkrijte svog „asa“. Temu ili izjavu oko koje ćete izgraditi vaš blog.
Na primjer, „as“ za ovaj blog je: Lista koju vaš blog treba da ispuni, kako bi privukao i oduševio čitaoce.

Dakle, ova tema je predstavljena na početku, Sadržaj joj je podređen i vratićemo joj se u zaključku. 



SADRŽAJ
Cilj: Ostaviti čitaocu samo jedan izbor: Da podijeli vaš post!

Ako je čitaoc uopšte došao dovdje, to je odličan znak. Bez obzira što smo svi mi zauzeti, takođe imamo običaj da drugima dijelimo vrijedne informacije. Pripremite naslov, sliku i „udicu“ da privučete čitaoca i onda se skoncentrišite na sadržaj koji će oni poželjeti da podijele.
-          Sadržaj treba da je u skladu sa vašim „asom“,
-          Rečenice treba da budu kratke i čitaoci treba da ih lako shvate. Svaka riječ je važna i trebalo bi da se izbjegava žargon.
-          Gdje god je moguće ubacite podnaslov i tačke/nabrajanja.
-          INFORMIŠITE prije promovisanja – 
http://zaradaslobodaalma.blogspot.com/2015/04/mala-pomoc-kod-sadrzaja-bloga.html

-          Piši u prvom licu – ljudi vole da se osjećaju kao da su jedina osoba u prostoriji, i da si napisao blog samo za njih.
-          Nema pretjeranog/preopčirnog objašnjavanja. Ako je za neku temu potreban duži tekst ili malo više objašnjavanja i ako tako skrećete s teme, postavite link drugog posta koji pobliže objašnjava tu temu. Na primjer, ako objašnjavate kako dostići status i treba da objasnite Fast-Track, ne objašnjavajte u tom postu, nego napravite novi, a link ubacite u post o statusu.
-          Sadrži korisne linkove ondje gdje je potrebno. Pomozite čitaocu da nađu informacije koje su im potrebne.

ZAKLJUČAK
Cilj: Pobrinuti se da se čitaoc vrati po još! I tražite nešto zauzvrat.

Ako je čitalac došao do zaključka – onda ste napravili dobar posao! Sada je vrijeme da ga podsjetite šta ste im upravo pružili i kako im je sve to bilo od pomoći.
Na ove stvari biste trebali obratiti pažnju:
-          Pobrinite se da je dužina posta prikladna,
-          Ponudite nešto što bi čitalac mogao odmah da iskoristi (ispod ćete vidjeti jednostavnu i praktičnu tabelu koju možete koristiti kada budete pisali blog)
-          Ponovo istaknite moć vašeg „asa“ – ključnu tačku oko koje se vrtio sadržaj bloga.
-          Napravite „call-to-action“. Navedite čitaoca da vam pruži nešto zauzvrat. Ovo može biti u formi prijavi se, dijeli, komentiraj, ili kombinacija tih stvari)
-          Uključite dugme za dijeljenje na društvenim mrežama da ih usmjerite u dobrom pravcu,
-          Povežite blog sa drugim korisnim postovima. Iskoristite ovu priliku da navedete čitaoce da preporučite i ostale svoje postove.

Kada budete sljedeći put pisali blog, koristite ovaj post (sačuvajte ga na bookmark) ili isprintajte ovu tabelu: 



 Čak i ako uspijete da uključite 80% navedenih stvari, na dobrom ste putu da napravite dobar i djeljiv sadržaj.  

Naravno, ovo nije egzaktna nauka. Možete prvo i da napišete nešto, pa da ovu listu iskoristite da biste svoj post doveli na veći nivo i da se podsjetite na stvari koje su bitne. Sami ćete vremenom pronaći i svoj način, ali ovo je dobar vodič za početnike.





Prijedlozi i sugestije su dobro došli – ostavite ih u komentarima.
Ako vam je post bio od pomoći, podijelite ga! 

Želite započeti vlastiti online biznis i višestruko zaraditi na pisanju bloga?
BESPLATNO JE!


Mujabašić Alma, Silver Team Leader at SFI
email: mujabasicalma7@gmail.com
tel: +38761 639 130 
Facebook: https://www.facebook.com/alma.mujabasicSFI

2 comments: