Sunday, May 3, 2015

Osnovna 3 koraka u oglašavanju

Nakon što ste shvatili osnove sistema SFI, podesili pozdravnu poruku za nove članove, trebate početi  što prije početi sa pripremama za oglašavanje.


Za uspješnu izgradnju SFI posla, svima se prvo preporučuje izgradnja tima, kao dugoročno najstabilniji i najisplativiji način zarađivanja. Ali bez obzira koje ciljeve postavili sebi na početku – svakodnevno OGLAŠAVANJE/REKLAMIRANJE  (i usvršavanje ove aktivnosti) je jedini način na koji ćete ostvariti te ciljeve.


S obzirom na to da malo ko na početku ima bilo kakvog iskustva u oglašavanju – za početak se svima preporučuju besplatne metode. Kasnije, kada steknete dovoljno iskustva, na vama je da donesete odluku za korištenje plaćenih metoda.

I prije nego krenete sa ovim aktivnostima, shvatite da je svako zaista sposoban da se izgradi u uspješnog marketara i to iz dva razloga:
-          Kompletan Marketing je zasnovan na ljudskim potrebama i ponašanju. Svako od nas se svakodnevno, cijeli život bavi „marketingom“ kroz  različite međuljudske odnose (tako što ih stvaramo i gradimo) – bilo da se radi o prijateljstvu, poslu, ljubavi...,
-          Svako od nas je svakodnevno nečiji kupac – u supermarketu, tržnici, butiku... svako od nas je bar nekada u životu kupio nešto zato što je vidio reklamu, zato što je cijena bila povoljna, pakovanje nas je privuklo ili nam je prijatelj preporučio.
Sada – jedino što je potrebno – svo ovo iskustvo koje već imate naučite da koristite kao marketinški alat – za privlačenje novih članova i kupaca, ali i u kasnijem radu sa članovima.

Imajte u vidu da besplatne metode, iziskuju ulaganje vremena – ulaganje vremena i na usavršavanje i učenje, ali i u samo plasiranje/postavljanje/dijeljenje oglasa.

Potrudite se da se konstantno usavršavate:
-          Kroz učenje  - Odvojite bar pola sata dnevno da pročitate nešto novo – datoteke grupe, SFI centar, Google, Youtube...
-          Iskoristite sve što radite da naučite iz vlastitog iskustva. Na primjer, ukoliko vam neki metod ne donosi rezultate, uvijek pokušajte da saznate uzrok i rješenje prije nego što definitivno odustanete.

Sam postupak oglašavanja se svodi na par jednostavnih koraka:
-          PRONAĐITE LJUDE – odnosno mjesta za oglašavanje
-          PROBUDITE NJIHOV INTERES – odnosno navedite ih da pogledaju vaš sajt/blog
-          UBIJEDITE IH DA KLIKNU NA DUGME ZA REGISTRACIJU.

Uzmimo za primjer neki „XY“ salon namještaja. Oni su postavili svoje REKLAME na različita mjesta (televizija, baner na nekom internet portalu, imaju svoju web stranicu i stranicu na Facebook-u). Na osnovu svih ovih informacija probudili su kod vas INTERES i vi ste posjetili njihov salon. Da li ćete oni vas UBIJEDITI da stvarno tu kupite nešto – zavisi od uređenja salona, cijena, ljubaznosti i sposobnosti prodajnog osoblja, usluge dostave, itd.
Isti postupak se provodi i ovdje – Postavićete svoje OGLASE na različita mjesta u cilju da dođete do što više ljudi. Ako ste probudili INTERES kod njih, oni će posjetiti vaš sajt ili blog. Kroz vaš sajt/blog vi treba da ih UBIJEDITE da kliknu na dugme za registraciju.

GDJE SE OGLAŠAVATI – kako pronaći ljude?
U svakoj prilici i na svakom dostupnom mjestu! Poenta je da ovaj posao može biti zanimljiv svima – studentima, domaćicama, penzionerima, inžinjerima, astronautima – svi imamo potrebe i svima nam treba novac. Sve te ljude možemo pronaći – na ulici, među prijateljima i radnim kolegama, na društvenim mrežama, putem oglasnika, putem foruma – jednostavno, granica nema i cijeli svijet nam je na dlanu!

KAKO PROBUDITI INTERES?
Ovo je momenat u kojem se fokusirate na interese i potrebe potencijalnog člana i na osnovu toga ćete pružiti informacije koje treba da ih zainteresuju da uopšte razmotre mogućnost da zarađuju putem interneta ili u SFI.
Ovo je već vještina na kojoj treba raditi. PLASIRATI OGLAS možete putem društvenih mreža, gradnje sajta/bloga u cilju sto veće pozicioniranosti na Internet pretragama, preko oglasnika, postavljanja offline oglasa na prometna mjesta, dijeljenja vizitki, pa sve do neobaveznog ispijanja kafe sa prijateljima.
Ovaj PROCES ponajviše zavisi od mjesta na kojem se oglašavate – jer ste na različitim mjestima pronašli različite ljude koji su tu iz određenih razloga.

Uzmimo za primjer Facebook.
S jedne strane, Na Facebook-u postoje stotine (čak i hiljade, ako uzmemo u obzir i strane) grupa namijenjenih za besplatno oglašavanje. U ovim grupama se oglašavate tako što na zid grupa dijelite link vašeg bloga uz neki primjeren tekst, a postavke Facebooka omogućavaju da se postavljanjem linka od bloga povuče/prikaže i naslovna slika sa tog bloga. S obzirom na to da ljudi u ove grupe sami dolaze tražeći posao ili dodatnu zaradu, znači da već očekuju da će tu pronaći mnoštvo oglasa. Vaš „jedini“ zadatak je da se potrudite da vaš oglas bude primjećen i da privuče pažnju bolje od konkurencije.

S druge strane, ako želite da iskoristite samo prisustvo ljudi na Facebooku, izvan grupa za oglašavanje (na primjer, kontaktiranje prijatelja sa privatnog profila ili ljudi u grupama koje nemaju veze sa oglašavanjem) - treba da imate u vidu da je Facebook „ugostiteljski objekat“ – mjesto na koje su ljudi došli da se zabave. Zamislite da uđete u kafić i pitate iz čista mira „Treba li nekome vodoinstalater?“. Naravno da ne! Nego, uđete u „kafić“, upoznate se s ljudima, kroz priču provlačite čime se bavite i tako zainteresujete ljude. Dakle, počnite sa „oglašavanjem“ i puno ranije nego uopšte spomenete „pridruži mi se u SFI“ . Malo strpljenja i taktike samo – nista više!

Ista je situacija i sa svim ostalim društvenim mrežama – na svim društvenim mrežama se nalaze ljudi iz određenih razloga i sa različitim interesovanjima i očekivanjima -  a vaše je samo kako ćete najbolje iskoristiti situaciju.


KAKO UBIJEDITI NEKOGA DA SE REGISTRUJE?
U ovom koraku treba da pružite informacije o poslu u SFI, kako bi potencijalnog člana ubijedili da se registruje.

Za ovaj korak vam je potreban profesionalno uređen web sajt ili blog, koji će u sebi sadržati link za učlanjenje.

Ionako danas svaki ozbiljan biznis (pa tako i vaš), nemoguće je zamisliti bez bilo kakve strane koja će Vas predstaviti na Internetu. Nema baš potrebe (bar sada za početak) da plaćate „stručnjake za web dizajn“ i za održavanje domene – iz  2 razloga:
1.       Postoji toliko besplatnih platformi pomoću kojih sami možete napraviti i održavati stranicu (bilo da se radi o blogu, web stranici uz pomoć poddomene, ili o stranici/profilu na društvenim mrežama),
2.       Ukoliko se sami ne pobrinete da Vaša stranica bude viđena (putem oglašavanja) i ukoliko ne vodite Vaš posao kako treba svakodnevno, ni najskuplja ni najprofesionalnija web stranica Vam neće biti od koristi.

Pored toga što je potpuno BESPLATNO, kada sami kreirate i uređujete stranu -  možete kreirati, kombinovati i mijenjati beskonačno mnogo verzija, koje ćete prilagođavati ciljnim skupinama.

Na primjer:
-          Na Google Blogger-u možete napraviti jednostavan oglas za posao (nešto poput printanog poster oglasa), koji ćete dijeliti na društvenim mrežama.
-          Takođe možete izrađivati i malo sadržajnije sajtove, sa malo više informacija o poslu i radu Kompaniji,
-          Možete iskoristiti i profile/stranice na društvenim mrežama (poput Facebook page-a), kako biste razvili interakciju sa trenutnim i potencijalnim članovima i/ili kupcima.

Mogućnosti su, uslovno rečeno, beskonačne. Budite originalni i kreativni šta god da radite. 



DA LI RADITE NAPORNO ILI PAMETNO?

Bez obzira na metod oglašavanja koji ste odabrali – pratite rezultate vašeg rada.
Ako se na primjer oglašavate u Facebook grupama za besplatno oglašavanje – vodite evidenciju o broju oglasa koji postavljate i, na primjer, o dobu dana u kojem postavljate oglase.

Ukoliko imate mali broj klikova na vaš sajt/blog – onda treba da mijenjate tekst posta i/ili naslovnu sliku na vašem blogu/sajtu (koju Facebook povuče kada postavljate oglas).. ili doba dana/sedmici kada postavljate oglas.

Ukoliko imate veći broj klikova, ali ne i učlanjenja, onda treba da mijenjate sadržaj bloga (tekst, boje i sl. ).

Ukoliko vam, na primjer Sniply, ili printani oglas na prometnom mjestu u gradu ne donese rezultate odmah – nemojte odustajati – imajte u vidu da osoba treba da bude izložena jednoj stvari bar 7 puta prije nego je zaista primjeti ili zapamti (na primjer, da biste ozbiljno obratili pažnju na neku reklamu na televiziji ili autobuskoj stanici, trebate je vidjeti najmanje 7 puta).

Savjet – za efikasno praćenje rezultata svih kampanja, koristite  key code i hit tracking. Uz pomoć ovih alata nakon određenog vremena ćete imati uvid u to koji metod vam donosi najbolje rezultate.

NAPOMENA: Budite pripremljeni – I prije nego postavite ijedan oglas – naučite one najosnovnije stvari o poslu, podesite pozdravnu poruku na SFI nalogu, napravite i uredite vaš sajt/blog.

I ne zaboravite – marketing i oglašavanje su vještine koje se uče. Nemojte odustajati i biti demoralisani ako odmah ne vidite konkretne rezultate vašeg truda. Samo se pobrinite da su vam svaki uspjeh i svaka greška – lekcije!


Sretan rad!



Želite ostvariti dodatnu zaradu u SFI?
 BESPLATNO JE! 


Mujabašić Alma, STL

No comments:

Post a Comment