Nakon što ste shvatili osnove
sistema SFI, podesili pozdravnu poruku za nove članove, trebate početi što prije početi sa pripremama za
oglašavanje.
Za uspješnu izgradnju SFI posla,
svima se prvo preporučuje izgradnja tima, kao dugoročno najstabilniji i
najisplativiji način zarađivanja. Ali bez obzira koje ciljeve postavili sebi na
početku – svakodnevno OGLAŠAVANJE/REKLAMIRANJE (i usvršavanje ove aktivnosti) je jedini
način na koji ćete ostvariti te ciljeve.
S obzirom na to da malo ko na
početku ima bilo kakvog iskustva u oglašavanju – za početak se svima
preporučuju besplatne metode. Kasnije, kada steknete dovoljno iskustva, na vama
je da donesete odluku za korištenje plaćenih metoda.
I prije nego krenete sa ovim aktivnostima, shvatite da je svako zaista
sposoban da se izgradi u uspješnog marketara i to iz dva razloga:
-
Kompletan
Marketing je zasnovan na ljudskim potrebama i ponašanju. Svako od nas se
svakodnevno, cijeli život bavi „marketingom“ kroz različite međuljudske odnose (tako što ih
stvaramo i gradimo) – bilo da se radi o prijateljstvu, poslu, ljubavi...,
-
Svako od
nas je svakodnevno nečiji kupac – u supermarketu, tržnici, butiku... svako od
nas je bar nekada u životu kupio nešto zato što je vidio reklamu, zato što je
cijena bila povoljna, pakovanje nas je privuklo ili nam je prijatelj
preporučio.
Sada – jedino što je potrebno – svo ovo iskustvo koje već imate naučite
da koristite kao marketinški alat – za privlačenje novih članova i kupaca, ali
i u kasnijem radu sa članovima.
Imajte u vidu da besplatne
metode, iziskuju ulaganje vremena – ulaganje vremena i na usavršavanje i
učenje, ali i u samo plasiranje/postavljanje/dijeljenje oglasa.
Potrudite se da se konstantno
usavršavate:
-
Kroz učenje - Odvojite bar pola sata dnevno da pročitate
nešto novo – datoteke grupe, SFI centar, Google, Youtube...
-
Iskoristite sve što radite da naučite iz
vlastitog iskustva. Na primjer, ukoliko vam neki metod ne donosi rezultate, uvijek
pokušajte da saznate uzrok i rješenje prije nego što definitivno odustanete.
Sam postupak oglašavanja se svodi na par jednostavnih koraka:
-
PRONAĐITE LJUDE
– odnosno mjesta za oglašavanje
-
PROBUDITE NJIHOV INTERES – odnosno navedite ih da
pogledaju vaš sajt/blog
-
UBIJEDITE IH DA KLIKNU NA DUGME ZA REGISTRACIJU.
Uzmimo za primjer neki „XY“ salon
namještaja. Oni su postavili svoje REKLAME
na različita mjesta (televizija, baner na nekom internet portalu, imaju svoju
web stranicu i stranicu na Facebook-u). Na osnovu svih ovih informacija
probudili su kod vas INTERES i vi ste posjetili njihov salon. Da li ćete
oni vas UBIJEDITI
da stvarno tu kupite nešto – zavisi od uređenja salona, cijena, ljubaznosti i
sposobnosti prodajnog osoblja, usluge dostave, itd.
Isti postupak se provodi i ovdje
– Postavićete svoje OGLASE na različita
mjesta u cilju da dođete do što više ljudi. Ako ste probudili INTERES
kod njih, oni će posjetiti vaš sajt ili blog. Kroz vaš sajt/blog vi treba da ih
UBIJEDITE
da kliknu na dugme za registraciju.
GDJE
SE OGLAŠAVATI – kako pronaći ljude?
U svakoj prilici i na svakom
dostupnom mjestu! Poenta je da ovaj posao može biti zanimljiv svima –
studentima, domaćicama, penzionerima, inžinjerima, astronautima – svi imamo
potrebe i svima nam treba novac. Sve te ljude možemo pronaći – na ulici, među
prijateljima i radnim kolegama, na društvenim mrežama, putem oglasnika, putem
foruma – jednostavno, granica nema i cijeli svijet nam je na dlanu!
KAKO PROBUDITI INTERES?
Ovo
je momenat u kojem se fokusirate na interese i potrebe potencijalnog člana i na
osnovu toga ćete pružiti informacije koje treba da ih zainteresuju da uopšte
razmotre mogućnost da zarađuju putem interneta ili u SFI.
Ovo je već vještina na kojoj
treba raditi. PLASIRATI OGLAS možete putem društvenih mreža, gradnje
sajta/bloga u cilju sto veće pozicioniranosti na Internet pretragama, preko
oglasnika, postavljanja offline oglasa na prometna mjesta, dijeljenja vizitki,
pa sve do neobaveznog ispijanja kafe sa prijateljima.
Ovaj PROCES ponajviše zavisi od
mjesta na kojem se oglašavate – jer ste na različitim mjestima pronašli
različite ljude koji su tu iz određenih razloga.
Uzmimo za primjer Facebook.
S jedne strane, Na Facebook-u postoje stotine (čak i hiljade, ako
uzmemo u obzir i strane) grupa namijenjenih za besplatno oglašavanje. U ovim
grupama se oglašavate tako što na zid grupa dijelite link vašeg bloga uz neki
primjeren tekst, a postavke Facebooka omogućavaju da se postavljanjem linka od
bloga povuče/prikaže i naslovna slika sa tog bloga. S obzirom na to da ljudi u
ove grupe sami dolaze tražeći posao ili dodatnu zaradu, znači da već očekuju da
će tu pronaći mnoštvo oglasa. Vaš „jedini“ zadatak je da se potrudite da vaš
oglas bude primjećen i da privuče pažnju bolje od konkurencije.
S druge strane, ako želite da iskoristite samo prisustvo ljudi na
Facebooku, izvan grupa za oglašavanje (na primjer, kontaktiranje prijatelja sa
privatnog profila ili ljudi u grupama koje nemaju veze sa oglašavanjem) - treba
da imate u vidu da je Facebook „ugostiteljski objekat“ – mjesto na koje su
ljudi došli da se zabave. Zamislite da uđete
u kafić i pitate iz čista mira „Treba li nekome vodoinstalater?“. Naravno da
ne! Nego, uđete u „kafić“, upoznate se s ljudima, kroz priču provlačite čime se
bavite i tako zainteresujete ljude. Dakle, počnite sa „oglašavanjem“ i puno
ranije nego uopšte spomenete „pridruži mi se u SFI“ . Malo strpljenja i taktike
samo – nista više!
Ista je situacija i sa svim
ostalim društvenim mrežama – na svim društvenim mrežama se nalaze ljudi iz
određenih razloga i sa različitim interesovanjima i očekivanjima - a vaše je samo kako ćete najbolje iskoristiti
situaciju.
KAKO UBIJEDITI NEKOGA DA SE
REGISTRUJE?
U
ovom koraku treba da pružite informacije o poslu u SFI, kako bi potencijalnog
člana ubijedili da se registruje.
Za ovaj korak vam je potreban
profesionalno uređen web sajt ili blog, koji će u sebi sadržati link za
učlanjenje.
Ionako danas svaki ozbiljan biznis (pa tako i vaš), nemoguće
je zamisliti bez bilo kakve strane koja će Vas predstaviti na Internetu. Nema
baš potrebe (bar sada za početak) da plaćate „stručnjake za web dizajn“ i za
održavanje domene – iz 2 razloga:
1.
Postoji toliko besplatnih platformi pomoću kojih
sami možete napraviti i održavati stranicu (bilo da se radi o blogu, web
stranici uz pomoć poddomene, ili o stranici/profilu na društvenim mrežama),
2.
Ukoliko se sami ne pobrinete da Vaša stranica
bude viđena (putem oglašavanja) i ukoliko ne vodite Vaš posao kako treba
svakodnevno, ni najskuplja ni najprofesionalnija web stranica Vam neće biti od
koristi.
Pored toga što je potpuno BESPLATNO, kada sami kreirate i
uređujete stranu - možete kreirati,
kombinovati i mijenjati beskonačno mnogo verzija, koje ćete prilagođavati
ciljnim skupinama.
Na primjer:
-
Na Google Blogger-u možete napraviti jednostavan
oglas za posao (nešto poput printanog poster oglasa), koji ćete dijeliti na
društvenim mrežama.
-
Takođe možete izrađivati i malo sadržajnije
sajtove, sa malo više informacija o poslu i radu Kompaniji,
-
Možete iskoristiti i profile/stranice na
društvenim mrežama (poput Facebook page-a), kako biste razvili interakciju sa
trenutnim i potencijalnim članovima i/ili kupcima.
Mogućnosti su, uslovno rečeno,
beskonačne. Budite originalni i kreativni šta god da radite.
DA LI RADITE NAPORNO ILI PAMETNO?
Bez obzira na metod oglašavanja
koji ste odabrali – pratite rezultate vašeg rada.
Ako se na primjer oglašavate u
Facebook grupama za besplatno oglašavanje – vodite evidenciju o broju oglasa
koji postavljate i, na primjer, o dobu dana u kojem postavljate oglase.
Ukoliko imate mali broj klikova
na vaš sajt/blog – onda treba da mijenjate tekst posta i/ili naslovnu sliku na
vašem blogu/sajtu (koju Facebook povuče kada postavljate oglas).. ili doba
dana/sedmici kada postavljate oglas.
Ukoliko imate veći broj klikova,
ali ne i učlanjenja, onda treba da mijenjate sadržaj bloga (tekst, boje i sl.
).
Ukoliko vam, na primjer Sniply,
ili printani oglas na prometnom mjestu u gradu ne donese rezultate odmah –
nemojte odustajati – imajte u vidu da osoba treba da bude izložena jednoj
stvari bar 7 puta prije nego je zaista primjeti ili zapamti (na primjer, da
biste ozbiljno obratili pažnju na neku reklamu na televiziji ili autobuskoj
stanici, trebate je vidjeti najmanje 7 puta).
Savjet – za efikasno praćenje
rezultata svih kampanja, koristite key
code i hit tracking. Uz pomoć ovih alata nakon određenog vremena ćete imati
uvid u to koji metod vam donosi najbolje rezultate.
NAPOMENA: Budite pripremljeni – I
prije nego postavite ijedan oglas – naučite one najosnovnije stvari o poslu,
podesite pozdravnu poruku na SFI nalogu, napravite i uredite vaš sajt/blog.
I ne zaboravite – marketing i
oglašavanje su vještine koje se uče. Nemojte odustajati i biti demoralisani ako
odmah ne vidite konkretne rezultate vašeg truda. Samo se pobrinite da su vam
svaki uspjeh i svaka greška – lekcije!
No comments:
Post a Comment