DOBRI STARI NAČINI
Mehaničko postavljanje oglasa u
besplatne Facebook grupe za oglašavanje je samo jedan od načina na koji možete
pronaći nove članove. Međutim, to jednostavno NIJE DOVOLJNO.
Prvo, moramo napokon da se
pomirimo sa činjenicom da nas srećom ima „previše“ po tim grupama. Jednostavno
nije više ni efikasno kao što je nekada bilo. Ima rezultata i treba koristiti ovu metodu, ali da bi donijelo
rezultate treba postaviti bar 200 oglasa dnevno. (200 oglasa dnevno nije ni
tesko.. ako imate unaprijed imate pripremljen tekst koji samo sa copy/paste
postavljate u grupe. Na taj način se može postaviti i 20 oglasa u minuti, ali
vodite računa da pravite pauzu od pola sata-sat, nakon svakih 20 oglasa).
Drugo, to nije jedini besplatan
način oglašavanja! Postoji toliko drugih načina da stupite u kontakt sa ljudima
koji bi zaista mogli biti zainteresovani za vašu ponudu.
1. Mjesta za oglašavanje
Tražite portale specijalizovane
za traženje/nuđenje posla.
Na sajtovima za besplatno
oglašavanje uglavnom postoje rubrike „Tražim posao“. Ponudite posao vašoj
ciljnoj grupi.
Na kioscima potražite
dnevne/nedjeljne novine i oglasnike u printanom izdanju.
Izađite van iz kuće – postanite
društveni! Pričajte o ovom poslu, kao što se priča o svakom drugom. Nemojte razgovore
uz kafu pretvarati u promotivni skup, može postati kontraproduktivno.
Jednostavno ubacite par informacija, i navedite ljude da sami postavljaju
pitanja!
Takođe, možete zamoliti nekog od
prijatelja da podijeli vaš oglas putem društvenih mreža. Ali imajte u vidu da
vam korist neće donijeti ljudi koji su vam bliski, nego oni pomoću kojih ćete
doseći vašu ciljnu skupinu.
Budite kreativni i
samoinicijativni. Potrudite se malo sami da pronađete nova mjesta za promociju
vlastitog biznisa - Pogotovo ona mjesta
gdje nema puno oglasa vezanih za internet zaradu. Oglašavanje po besplatnim Facebook grupama za oglašavanje biste trebali
shvatiti kao preporuku, a ne kao moranje!
2. Šta je sve potrebno prije oglašavanja
Prva i osnovna stvar – naoružajte se znanjem i svim relevantnim
informacijama vezanim za posao!
Nakon i na osnovu toga, definišete
svoju ciljnu skupinu, odnosno odredite koji tip ljudi želite privući –
starosna dob, geografsko područje, obrazovanje, spol, (ne)zaposlen.... Odgovor
na pitanje zašto je uopšte potrebno definisanje ciljne grupe potražite na
sljedećem linku:
Kada, na primjer, postavljate
oglas u oglasnike, obično ste ograničeni brojem dozvoljenih karaktera u oglasu.
Ljudi koji vas kontaktiraju tražiće dodatne informacije, pa bi bilo poželjno da
imate unaprijed pripremljen blog/sajt sa
detaljnijim informacijama. Obezbijedite osnovne podatke o Kompaniji,
načinima rada, zarađivanja i isplate, i obavezno ubacite linkove kao na blogu
za oglas (Registracija, napomena za Gmail, link do vašeg FB profila....). Više
savjeta za tekstualno i vizuelno rješenje vašeg bloga pronađite na sljedećem
linku:
Poštujte pravila dobre poslovne korespondencije kada su u
pitanju forma i sadržaj vaše ponude ili odgovora na molbu za posao. Kako bi sebi olakšali posao, možete
unaprijed imati pripremljen uzorak poslovnog
pisma. Na primjer, ukoliko se neko javi na vaš oglas za posao, tražeći
dodatne informacije, možete mu poslati odgovor sljedećeg sadržaja:
Poštovani(a),
U skladu sa Vašim zahtjevom, dostavljam Vam tražene informacije.
Putem sljedećeg linka možete vidjeti osnovne podatke o Kompaniji,
načinima rada i zarađivanja, te kvalifikacione uslove.
Linkvasegbloga
Za dodatna pitanja stojim Vam na raspolaganju.
U nadi da ćemo ostvariti uspješnu poslovnu saradnju, srdačno Vas
pozdravljam.
POTPIS.
Ovaj uzorak koristite samo kao
okvir koji ćete prilagođavati svakom pojedinom zahtjevu. Niko ne voli da se
osjeća kao da je „skinut s dnevnog reda“. Na primjer, ako se neko potrudio i
poslao vam svoj CV, obavezno ga pročitajte i osvrnite se na njega u svom
odgovoru.
Meni lično je donijelo dobre
rezultate kada sam u oglasima ostavljala broj
telefona za kontakt. Ne morate čak ni ostavljati vaš privatni broj.
Nabavite sebi jedan u poslovne svrhe. To bar nije skupo!
I ovdje ćete morati unaprijed
raditi na tome da pronađete prave riječi. Ne bi bilo loše da na početku pred
sobom imate unaprijed pripremljen tekst koji ćete ispričati kada vas neko
kontaktira. Navedite osnovne informacije vezane za posao. Ukoliko je kandidat
zainteresovan, uzmite njegovu mail
adresu, putem koje ćete poslati vaš
blog sa detaljnim informacijama. Obavezno naglasiti da za svaki slučaj pogleda
neželjenu poštu! Naravno, učinite to što prije nakon telefonskog razgovora. (Moje
iskustvo je pokazalo da ima više efekta kada ja uzmem mail adresu i prva
pošaljem mail sa informacijama, nego kada zamolim potencijalnog kandidata da
sam prvo posalje molbu na adresu navedenu u oglasu.)
Ukratko, budite pripremljeni –
jer nećete imati drugu šansu da ostavite prvi dojam!
3. Napomene
Ovaj način vam vjerovatno neće
donijeti veliki broj članova u roku od sat-dva. Ali meni je, na primjer, donio
veliki broj članova koji su počeli da rade u odnosu na one koji su napravili
0-10VP i otišli.
Ovaj način zahtijeva malo više
truda oko svakog pojedinog potencijalnog člana. Ako mislite da to vaš
potencijalni član ne zaslužuje, onda je vrijeme da se zapitate šta vi uopšte
radite u ovom poslu. (Oprostite na grubim riječima, ali to je zaista tako).
Čitav ovaj koncept treba da
predstavlja jednu konzistentnu cjelinu,
prilagođenu vašoj ciljnoj grupi. Na primjer, ako se neko javio na vaš oglas
za posao, očekujući rad u ozbiljnoj firmi, akcenat ne smije biti na igricama i
aukcijama, motivi na slikama bi trebali biti poslovni, informacije koje pružate
moraju biti precizne. Jednostavno, morate ispuniti očekivanja koja ste sami postavili.
4.
Primjer
stranice koje koristim u ove svrhe:
Ako neko zeli
istu, neka se javi u inbox na Facebook. J
5.
Postupak
postavljanja besplatnog oglasa na portal posao.ba
-
Prvo je potrebna registracija na portal. I to je
potrebno da se registrujete kao fizicko lice/poslodavac.
-
Onda samo pratite ova uputstva:
Nakon sto ste postavili oglas, prijave će vam stizati na
mail adresu koju ste naveli. Potrebno je stalno provjeravati i prijave na
posao.ba nalogu jer iz nekog razloga ne stižu sve prijave na mail.
Klikom na ime kandidata otvara vam se njegov profil sa
kojeg uzimate mail adresu za kontakt
1. BITNO!
-
Pridržavajte se pravila dobre poslovne
korespondencije/pisanja poslovnih pisama prilikom komunikacije sa potencijalnim
članovima.
-
Ako ste već pustili oglas na bilo koje mjesto,
ne možete sebi priuštiti taj luksuz da ne provjerite svoj mail bar 2-3 puta
dnevno.
-
Prije bilo kakvog oglasa prvo podesite pozdravnu
poruku na SFI nalogu! Kada vidite da Vam se registrovao član, tu istu poruku
pošaljite i direktno sa mail-a na mail.
-
Ako je neko napravio 0-10 poena i odustao OBAVEZNO pokušajte i da pošaljete još
jednom na mail poruku ovakvog sadržaja:
Sretan rad! J
Želite posao? Postanite član SFI zajednice!
Mujabašić Alma, STL at SFI
No comments:
Post a Comment